Nuuk Snow Festival

Jeg troede faktisk at højdepunktet for min karriere indenfor sneskulpturering ville være at bygge en snemand eller en snehule, men der tog jeg fejl.

I den forgangne weekend har Troels og jeg sammen med et fantastisk team bygget en kæmpe sneskulptur. Vi var 5 om at bygge den og vores team bestod af venner og forældre til Sejrs klassekammerater, Avianna og Filip.

Vi havde fra torsdag kl. 10 til søndag kl. 11 til at bygge den og jeg tør godt at sige at det var både hårdt og koldt med minusgrader på omkring de 20 grader. Vores skulptur var non-figurativ, altså abstrakt og vi havde ladet os inspireret af nordlys og solens brydninger ned igennem havet. Vi kaldte den "Ligth in Depth".

Arbejdet med skulpturen var rigtig hårdt. Vi havde valgt en skulptur som bestod af 3 søjler/vægge som bugtede sig hvilket betød at vi ikke bare kunne save os igennem med save men derimod skulle vi hakke os ned i den isede sne med hakker, spader og økser. Også ved finpudsningen havde vi udfordringer med vores værktøj idet der ikke rigtig var noget som kunne bruges til at slibe de runde kanter. Men det løste vi med  heldigvis med et par freesbies.

Da søndag oprandt sluttede vi af med at lave de sidste mønstre i toppen af vores figur og kl. 11 kunne dommernes  bedømmelse begynde. Det var meget spændende, men ærlig talt havde jeg ikke de store forventninger - vi var jo ikke just professionelle.

Kl. 14 begyndte præmieoverraskelsen og til vores store glæde vandt vi sørme hovedpræmien i vores kategori! Præmien bestod af gavekort til kulturhuset  her i Nuuk og smukke litografier af kunstneren Aka Høegh. Det var virkelig overraskende og en super fed afslutning på en ret så fantastisk oplevelse med skønne skønne venner.

Her kan I se en lille video fra vores store oplevelse.



Takuss - Vi ses!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Er mad dyrt på Grønland?

Om at bo vakant og få gæster på besøg

At flytte til Grønland..